Rawatan Tradisional Resdung Melemaskan?

Memang tidak dinafikan rokok resdung menjadi pilihan ramai pesakit Resdung. Saya tidak cuba untuk mempertikaikan keupayaan rokok resdung dalam merawat resdung. Pilihan rawatan terletak kepada pesakit itu sendiri, dan sudah tentu pengguna rokok resdung sudah mengkaji baik baik buruk rokok resdung sebelum menggunakannya.

Tapi, bagaimana dengan pesakit yang tidak sukakan bau asap rokok resdung? Terdapat juga pesakit yang berasa lemas dengan asap yang memenuhi muka setiap kali rawatan resdung dilakukan. Jangan berasa bimbang kerana anda masih mempunyai pilihan lain untuk mencegah resdung anda sebelum menjadi parah.

Alternatif Rawatan Resdung


Bagi pesakit yang masih tercari-cari alternatif lain, selain rokok resdung ialah dengan pengambilan supplemen Shaklee, iaitu Set Resdung Shaklee. Tidak boleh dipertikaikan punca utama resdung ialah merosotnya sistem imun badan pesakit didalam menghalang serangan bakteria-bakteria jahat daripada membiak.

Sustained Release Vita-C Plus

Sustained Release Vita-C Plus


Pengambilan Sustained Release Vita-C Plus sebiji sehari selepas sarapan diyakini mampu meningkatkan sistem imun badan pengamalnya. Sebiji Sustained Release Vita-C Plus bersamaan 7 1/2 biji oren. Selain itu Vitamin C Shaklee ini juga amat membantu dalam penyembuhan luka akibat jerawat. Impak berganda untuk pengamalnya ialah kulit semakin cerah berseri, gebu dan InshaAllah semakin menawan.

Harga Sustained Release Vita-C Plus : RM92.50 (180 biji ) ~ penggunaan 6 bulan

B Complex Shaklee

Vitamin B Complex 

Tekanan perasaan atau stress boleh mengganggu sistem badan dan menyebabkan pelbagai penyakit datang menjengah. B6 didalam vitamin ini amat penting bagi memelihara selaput lendir bagi mengelakkannya daripada menganggu ruang pernafasan. Vitamin B Complex juga membantu pengeluaran antibodi badan, membantu dalam pembinaan protien dalam tubuh, membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati. Kesimpulannya mukus yang sering berkumpul di dalam saluran pernafasan pesakit resdung adalah akibat daripada kekurangan vitamin B dalam diet pemakanan seharian. Hanya sebiji sehari diperlukan untuk keperluan badan penggunanya.

Harga Vitamin B Complex : RM53.75 (120 biji ) ~ penggunaan 4 bulan


Alfafa Complex


Alfafa Complex

Alfafa amat membantu dalam mengurangkan rasa gatal, ianya amat bagus untuk pesakit resdung, asma, alergi, gegata dan ekzema. Mencuci usus bagi membuang toksik, dan secara tidak langsung ia membantu bahan kotoran di dalam badan dicernakan secara lembut. Kandungan Vitamin K pula bermanfaat untuk pembentukan darah dan tulang serta membantu mengatur kadar kalsium dalam badan kita. Kandungan Vitamin E didalamnya pula berfungsi sebagai antioksidan yang membantu mencegah kerosakan sel-sel radikal bebas dan mencegah penyakit kardiovaskular. 6 biji sehari diperlukan untuk pesakit Resdung atau Alergi.

Harga Alfafa Complex : RM53.75 (330 biji ) ~ penggunaan 55 hari

Testimoni Pengguna Set Resdung Shaklee

Kalau 6 bulan lepas, saya hanya pengguna Set Resdung Shaklee, setelah amat berpuas hati dengan hasilnya, seikhlas hati menjadi salah seorang SID Shaklee. Selain membeli vitamin berkhasiat untuk saya dan family, saya juga teruja untuk kongsikan kelebihannya di sini. Alhamdulillah saya sudah mula makan makanan laut tanpa ragu. Gatal-gatal, bengkak-bengkak bibir, mata berair, kerap bersin, sakit kepala, serta gatal-gatal dalam telinga pun dah hilang. Syukur sangat-sangat.

Bagi yang berminat mendapatkan Set Resdung Shaklee, boleh menghubungi saya dengan kadar segera.
Setiap pembelian akan saya sertakan konsultasi kesihatan dan cara pengambilan supplemen yang betul secara percuma.

Lieza - 019 243 2683



0 comments:

Catat Ulasan