Home » , , » Sakit Kepala Akibat Resdung

Sakit Kepala Akibat Resdung

Mungkin agak sukar untuk kebanyakan daripada kita untuk membezakan antara migrain biasa ataupun sakit kepala akibat resdung.Migrain biasa pada asasnya berpunca daripada tekanan (stress) atau tidak cukup tidur.

Sakit Kepala Akibat Resdung

Sakit Kepala Akibat Resdung


Sakit kepala ketika bangun tidur dan lebih sakit ketika menundukkan kepala atau sewaktu membongkokkan badan dipanggil Sakit Kepala Sinus iaitu sakit kepala akibat resdung.

Sakit kepala sinus biasanya diiringi sakit di bahagian muka, tekanan di muka, hidung tersumbat dan berhingus. Hingus pesakit resdung biasanya berwarna kuning kehijauan dan berbau busuk.

Resdung biasanya berlaku selepas mendapat selesema dan amat berkait rapat dengan demam alergi, asma dan pencemaran udara sekaligus mengakibatkan keradangan. Resdung boleh menyerang semua peringkat umur.

Resdung yang tidak dicegah sebelum parah akan memudaratkan pengidapnya, sekaligus boleh menyebabkan pengidapnya menjadi pekak, buta atau jangkitan pada otak sekaligus mengundang kematian.

Resdung tidak hanya menyerang orang dewasa, resdung turut menyerang kanak-kanak, adalah penting untuk kita memastikan orang-orang kesayangan kita dijauhi kesan-kesan mudarat resdung yang tidak dicegah dengan sempurna.

Kesan Resdung Kepada Kanak-Kanak


Masalah resdung boleh merebak ke dalam mata sekaligus menyebabkan jangkitan bakteria dan mata bernanah. Bagi resdung tahap kronik, Resdung boleh menyebabkan kanak-kanak menjadi BUTA.

Kesan Resdung Kepada Orang Dewasa


Kerosakan pada bahagian sinus dan tulang pipi di mana memerlukan pembedahan segera. Terdapat juga pesakit yang mendapatan jangkitan pada otak. Komplikasi ini mungkin membawa maut jika tidak dirawat dengan kadar segera.

Jangan abaikan kesihatan anda, segeralah berjumpa doktor untuk mengenalpasti tahap Resdung anda.

Anda juga boleh menggunakan Set Resdung Shaklee untuk alternatif mencegah resdung yang dialami oleh anda merebak dan sekaligus membahayakan nyawa anda.

Set  Resdung Shaklee

Set Resdung Shaklee

Manfaat Set Resdung Shaklee

Testimoni Pengguna Set Resdung Shaklee





Sudah tentunya saya sendiri pengguna Set Resdung Shaklee, amat berpuas hati kerana tiada allergic makanan laut, tiada lagi selsema dan kerap bersin pada waktu pagi dan semestinya tiada lagi sakit kepala yang menyucuk hingga ke mata.

0 comments:

Catat Ulasan