Resdung Punca Jerawat

Ramai yang beranggapan jerawat berpunca daripada resdung, tetapi hakikat sebenar sentimen tersebut adalah kurang tepat.

Jerawat

Kulit muka berjerawat

Jerawat pada asasnya adalah sejenis penyakit kulit yang dihidapi hampir 80% rakyat Malaysia. Jerawat tumbuh apabila liang kulit atau liang roma yang tersumbat memerangkap kotoran.

Jerawat terjadi didalam lapisan kulit dan mula tumbuh akibat daripada faktor ketidakseimbangan hormon, persekitaran dan juga tekanan (stress). Jerawat tidak boleh berjangkit melalui sentuhan tetapi boleh dihidapi secara turun temurun.

Resdung


Resdung


Resdung berlaku pada lapisan rongga hidung yang berpunca dari alahan kepada makanan atau habuk, serta perubahan cuaca.

Simptom yang biasa dialami oleh pesakit resdung adalah hidung berair, kerap bersin dan selesema, kegatalan pada kulit muka serta mata.

Jika serius, pesakit resdung perlu menjalani pembedahan untuk membuang resdung yang menghalang laluan udara di dalam rongga hidung. Pesakit resdung serius turut menyebabkan pesakitnya mengalami sakit kepala dan mata yang teruk, hilang deria bau dan pendengaran, malah boleh juga menjangkiti otak dan sekaligus mengundang maut.

Kaitan tidak langsung jerawat dan resdung adalah kegatalan pada bahagian muka pesakit resdung menyebabkan pesakit mula mengaru dan menggosok muka. Kuman yang melekat pada kuku pesakit mengenai liang muka, luka boleh terjadi akibat kesan menggaru sekaligus mengundang jerawat untuk singgah.

Dalam ertikata lain resdung sebenarnya boleh memburukkan lagi kulit muka pesakit yang berjerawat.

Keistimewaan Set Resdung Shaklee


Istimewanya Set Resdung Shaklee, disamping mencegah resdung dan alahan menjadi semakin buruk. Set ini juga berperanan membantu untuk masalah kulit berjerawat. Terutama sekali Sustained Released Vita C Plus dan Vitamin B Complex.

Sustained Released Vita C Plus membantu mempercepatkan proses pemulihan luka akibat jerawat manakala Vitamin B complex penstabil hormon bagi yang sering stress.

Set Resdung Shaklee



Bagi anda yang mempunyai masalah resdung atau masalah kulit muka berjerawat, hubungi saya Lieza 019243263. Setiap pembelian produk akan disertakan konsultasi kesihatan secara percuma.




0 comments:

Catat Ulasan