Home » , , » Tips Kempiskan Perut Buncit

Tips Kempiskan Perut Buncit

Perut buncit bukan sahaja mencacatkan penampilan seseorang tidak kira wanita mahupun lelaki, malah perut buncit juga boleh mendorong perasaan rendah diri yang tinggi.

Terutama di kalangan wanita, bila kawan-kawan mula bertanya "Pregnant ek", "Bila due", "Lebih hormon apa ni", perasaan malu mula menebal. Mahu tidak merah padam muka kalau ditegur di khalayak ramai.


Perut Buncit


Bagi yang slim dan langsing, minta tolong janganlah kutuk-kutuk sahabat kita yang perut buncit. Jaga hati dan perasaan mereka. Lebih baik kita kongsikan tips kempiskan perut yang anda amalkan dengan mereka, itu lebih afdal.

Di sini saya kongsikan tips, bagi mengelak perut daripada terus membesar, kempiskan perut dan panduan bagi mereka yang ingin mendapatkan kembali bentuk badan asal mereka.


Minum Air Kosong 


Minum Air


Minum lebih banyak air dapat membantu anda mencairkan sodium dalam tubuh. Disamping itu meningkatkan lagi jumlah air yang keluar dari sistem badan, dan mengeluarkan segala toksik di dalam tubuh.

Makan dengan Tertib


Makan Gelojoh



Elakkan makan dengan gelojoh, tergopoh gapah atau terburu-buru. Kunyah perlahan-lahan, biarkan makanan yang dikunyah menjadi cebisan kecil sebelum ditelan.Tindakan makan dengan cepat, dan menelan makanan yang belum hancur sepenuhnya akan menyebabkan udara di dalam usus tersekat-sekat. Udara yang tersekat ini akan menghasilkan gas iaitu punca perut kembung.

Kurangkan pengambilan garam 


Garam


Terlalu banyak garam di dalam diet yang di ambil akan menambahkan jumlah Sodium di dalam cairan badan. Sodium ini yang akan melambatkan mekanisme sehingga mendorong air keluar dari sel. Kesannya perut terasa penuh dan buncit

Hindari sembelit 


Sembelit boleh menyebabkan perut menjadi lebih buncit dan membesar daripada saiz asal. Untuk menghindari sembelit, atasinya dengan pengambilan makanan berserat tinggi. Anda juga boleh mencuba
Herbalax shaklee untuk atasi masalah ini.

Herb-Lax Shaklee




Senaman

Senaman




Aktiviti senaman membantu menggerakkan cairan di dalam perut dan keluar melalui jaringan sistem dan masuk melalui saluran darah di mana ia akan dikeluarkan sebagai peluh. Yang mana disalurkan ke hempedu akan dikeluarkan sebagai urine (air kencing).

Testimoni Herbalax atasi sembelit dan perut buncit

Testimoni


Harga Herb-Lax Shaklee : RM52.50
Penggunaan : 5 Bulan

Berminat? Hubungi Lieza 0192432683



0 comments:

Catat Ulasan