Home » » Osteoathrithis - Kaki Ayah Berkeriuk Macam Engsel Pintu Berkarat

Osteoathrithis - Kaki Ayah Berkeriuk Macam Engsel Pintu Berkarat

Osteoarthritis adalah suatu gangguan persendian dimana terjadi perubahan berkurangnya tulang rawan sendi dan terjadi hipertropi tulang hingga terbentuk tonjolan tulang pada permukaan sendi (osteopit).


Sendi Lutut

Osteoarthritis biasanya terjadi kepda mereka yang berusia 50 tahun ke atas. Di Amerika, dilaporkan bahawa terdapat lebih dari 60.000.000 penderita osteoarthritis, sampai penyakit ini disebut sebagai penyakit pasca pensiun. Sekitar 300.000 penderita menjalani pembedahan tulang punggung, faktor utama  mereka terdiri daripada yang mempunyai osteoarthritis. Perempuan lebih banyak menderita osteoarthritis daripada lelaki dan terutama pada usia lanjut.

Sendi jari 



Sendi yang sering mendapat osteoarthritis adalah :
  • Sendi lutut
  • Sendi punggung
  • Beberapa sendi kecil di tangan dan kaki



Faktor terjadinya Osteoathristhis antaranya:
  • Usia
  • Trauma pada sendi (kemalangan / kecederaan)
  • Aktiviti lasak yang berlebihan 
  • Sukan Esktrem 
  • Obesiti



SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 9 : SILAWATI IELA
[SAKIT OSTEOATHRITHIS AYAH KIAN PULIH SELEPAS KONSISTEN AMALKAN VIVIX DAN SUPLEMEN SHAKLEE]
.
Apa korang rasa bila ayah korang yang dah 16 tahun menghidap Osteoathrithis, dulu siap kena usung nak ke klinik dan hospital. Dulu kalau gerakkan kaki bunyi berkeriuk macam engsel pintu berkarat, berjalan siap keluar bunyi macam tulang berlaga.
.
Ayah memang dah wajib operate masukkan besi dekat left hip joint, tapi sebab kerenah birokrasi, doktor batalkan balik operation. Dari boleh bawak motor, sekarang tak boleh langsung, dari bawak kereta manual kena tukar kereta auto. Dulu nak angkat kaki pun susah. Guna tongkat pun jalan slow-slow je. Dalam rumah guna kerusi roda.
.
Tapi, sejak kebelakangan ini, ayah dah boleh berjalan tanpa tongkat, walaupun jarak tak berapa jauh. Boleh dukung cucu dari dalam rumah bawak ke kereta di luar rumah dan malam ini pergi makan kat Mydin Mall, ayah lupa nak bawak tongkat tapi Alhamdulillah ayah boleh jalan macam biasa dari parking ke tempat makan.
.
Satu je Cik Laa nak cakap, ALHAMDULILLAH. Rasa sangat-sangat bersyukur. Alhamdulillah, 3 tahun konsisten Vivix, ini hasilnya. Syukur sangat-sangat sebab tu kalau korang menyampah bila Cik Laa share pasal Shaklee, Cik Laa tak kisah sebab korang tak rasa apa yang Cik Laa rasa. Rasa syukur sangat-sangat. Allahuakhbar, sungguh besar nikmatMu ya Allah. Tak tahu nak cakap macam mana.
.
Korang doa lah semoga Cik Laa terus berjaya dgn Shaklee. Dapat supply Vivix untuk ayah dan mak setiap bulan. Doakan Cik Laa ye. Semoga Allah makbulkan doa-doa kalian. Amin....


Ayah kembali sihat - Alhamdulillah


Bagaimana ingin mendapatkan Vivix?

Cara 1 👉🏻 Anda boleh terus klik ke Vivix ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan khidmat  Citylink atau Gdex ke alamat yang anda berikan. Penghantaran mengambil masa 2 - 4 hari.

Cara 2 👉🏻 Hubungi saya Liza 0192432683 untuk mendapatkan konsultasi set kesihatan mana yang paling tepat untuk anda berserta konsultasi cara pengambilan yang betul dan tips-tips kesihatan lain apabila membuat pembelian dengan saya.

FB : Lieza Zaleeya
IG : @butiksihatbalakong
Page : Cakna Badan Kita
HP : 0192432683

0 comments:

Catat Ulasan