Alahan Makanan Laut



Sesiapa yang suka makan makanan laut yang segar mesti tidak akan melepaskan peluang berkunjung ke Perkampungan Ikan Bakar Umbai yang terletak di Melaka. Dulu walaupun saya terdiri daripada golongan allergi dengan makanan laut, saya makan juga sotong goreng tepung, sambal udang, ketam masak merah, kerang bakar. Mana boleh tahan, kecur air liur, mana boleh tengok je.

Sambal Udang & Petai

Gejala Resdung


Tidak sampai satu jam, saya sudah mendapat tindak balas denyutan di bibir saya. Selepas itu saya mula gatal-gatal hampir ke seluruh badan, Biasalah orang degil macam saya, makan ubat allergic yang memang jadi peneman hidup sejak remaja. Bibir yang membengkak memang ambil masa hendak pulih, pernah jugak dua hari saya jadi bahan gelak ketawa kawan-kawan. Bibir seksi mengalahkan Angelina Jolie.


Ditakdirkan Allah berkahwin dengan insan yang mempunyai masalah resdung yang allergic dengan makanan laut. Tetapi suami saya tidak pula bengkak-bengkak badan. Dia pula akan gatal-gatal hidung, puaslah menghembus hingus dan lendir di dalam bilik air. Hanya satu persamaan saya dan dia kalau dalam bab resdung, lawan bersin pada waktu pagi atau cuaca sejuk.




Tidak pernah terfikir hendak mencari penawar, hinggalah suatu hari sahabat pejabat saya bercerita berkenaan allergic yang boleh membawa maut. Bengkak di luar memang nampak jelas, tetapi bagaimana sekiranya berlaku penyempitan saluran pernafasan akibat bengkak. Kejadian sesak nafas dan sekaligus membawa kematian.

Set Resdung Shaklee


Set Resdung Shaklee


Mati itu pasti, tapi seramlah pulak mati sebab degil. sudah tahu allergic makanan laut, makan tak ingat-ingat. Tidak pernah terfikir berkenaan supplemen untuk mencegah dan mengurangkan resdung. Asalnya saya membeli Sustained Released Vita C Plus untuk kecantikan kulit. tetapi yang menakjubkan seawal tiga minggu saya sudah mula kurang bersin dan selesema pada waktu pagi. Sebiji sehari, harga RM92.50 untuk 180 biji, berkongsi penggunaan bersama suami tersayang, boleh guna 2 bulan++. Saya rajin-rajin kan diri buat masker guna vitamin C, itu yang bertahan 2 bulan++. Berbaloi-baloi sangat.

Selepas sebulan, barulah saya berminat survey berkenaan supplemen untuk rawatan Resdung. Testimoni kedua saya melabur untuk membeli Alfafa Complex dan Vitamin B Complex, harga yang sama RM53.75 untuk 330 biji Alfafa, manakala Vitamin B Complex 120 biji.

 Alfafa pula saya makan 5 biji sehari selepas makan tengah hari. Mula-mula masih ragu-ragu untuk makan makanan laut. Tetapi biasalah penggemar makanan laut macam saya, guna istilah "try n error". Percubaan pertama berjaya, dan hinggalah tengah hari semalam selamba je pekena sotong goreng.

Vitamin B Complex pula sebiji sehari selepas sarapan, alhamdulillah mukus sudah tidak tersekat di dalam saluran pernafasan saya. Yang paling saya perasan saya sudah kurang diserang sakit kepala. Terbaik sangat. Suami saya pun mendapat kesan positif dengan pengambilan supplemen ini.

Bagi yang berminat untuk mendapatkan Set Resdung yang hebat ini, hubungi saya. InshaAllah setiap pembelian akan disertakan konsultasi kesihatan dan cara pengambilan supplemen yang betul dan berkesan.

Lieza - 019 243 2683









0 comments:

Catat Ulasan