Home » » Hilang Berat Badan Mendadak Petanda Diabetes

Hilang Berat Badan Mendadak Petanda Diabetes

Tanpa sedar, penurunan berat badan secara mendadak adalah salah satu petanda kita penghidap diabetes..
Diabetes atau kencing manis jika tidak mendapatkan rawatan doktor dengan segera boleh menjejaskan banyak fungsi badan kita.

Zaman sekarang, muda belia pun sudah ramai yang menghidap kencing manis, jadi tiada lagi istilah diabetes hanya menyerang "orang lama".

Tujuh petanda utama penyakit Diabetes atau dipanggil juga Kencing manis adalah :

1) Paras gula yang tinggi di dalam darah, Bagaimana nak tau? Sila pergi berjumpa dengan doktor, buat pemeriksaan

2) Dahaga yang berlebihan dan kerap kencing waktu malam. Apabila terdapat terlalu banyak glukosa dalam darah, buah pinggang kita akan bekerja keras untuk menghilangkan gula tambahan tersebut. Proses tersebut akan membuatkan kita rasa nak membuang air kencing. Selepas kehilangan air dalam badan, ini yang akan membuatkan kita cepat dahaga.


Hilang berat Badan mendadak Petanda Diabetes


3) Hilang berat badan secara tiba-tiba, tahap gula yang tinggi boleh menyebabkan kehilangan berat badan yang cepat.

4) Luka lambat sembuh, saluran darah boleh menjadi rosak akibat glukosa yang berlebihan. Apabila saluran darah rosak, ianya menyukarkan sukar untuk sampai ke anggota badan yang lain. Oleh sebab itu luka pun menjadi lambat untuk sembuh..

5) Terdedah kepada jangkitan kulat. Wanita perlu berhati-hati dengan jangkitan yis pada faraj (keputihan).  Diabetis melemahkan sistem imunisasi, sebab tu pesakit kencing manis ni akan mudah mendapat penyakit terutamanya jangkitan kulat.

6) Penglihatan kabur. Apabila glukosa dalam darah tinggi, ia boleh mengubah bentuk kanta dan mata yang menyebabkan penglihatan kabur. Jika dibiarkan lebih lama tanpa rawatan susulan ia akan menyebabkan buta.

Bayangkan anda tidak lagi dapat melihat dengan jelas wajah kesayangan anda


7) Kesemutan, kebas, kesakitan membakar atau bengkak pada tangan dan kaki adalah tanda-tanda bahawa saraf dirosakkan oleh diabetes.

Penyakit diabetes memang menjejaskan banyak fungsi didalam badan kita. Makan pun WAJIB berpantang.


Vivix adalah satu-satunya suplemen di dunia yang mampu menembusi DNA manusia.

Vivix sangat bagus untuk merawat penyakit 3 serangkai iaitu diabetes, penyakit jantung dan darah tinggi.

Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan:

♥ Mengawal kepekatan gula dalam darah
♥ Mengelakkan kerosakan mata, menggalakkan penyembuhan luka dengan segera
♥ Mencegah pembentukan protein AGE

Ramai yang telah berjaya menurunkan paras gula dalam darah setelah konsisten Vivix, alhamdulillah semuanya dengan izin Allah.

Antara testimoni yang ingin kongsikan bersama


OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX)
TESTIMONI 21: NURUL SYAZWANI SALLEH
.
[KADAR KENCING MANIS MENURUN SELEPAS 2 MINGGU AMALKAN VIVIX]
.
Assalamualaikum. Ini Maksu saya. Adik bongsu mak. Mak kata family mak memang ada kencing manis. Penyakit keturunan. Bila kena kencing manis confirm lah sangkut buah pinggang kan. Seram tahu tak. Hahaha.. kena prevent dari sekarang ni.
.
Bulan lepas melawat Cu, bila nak balik tu Cu kata nak beli Vivix. Untuk buah pinggang. 26/9/2016 hantar Vivix ke rumah Cu. Lepas explain semua terus gerak pegi kerja sebab dah lambat. 2 minggu lepas tu Whatsapp Cu balik nak followup OK ke tak makan Vivix tapi 25/10 baru Cu reply. Hahaha..
.
Alhamdulillah terkejut dan bersyukurnya kencing manis Cu turun dari 20 kepada 10. Belum lagi tahap normal but its going there. Syukuuurrr sangat. Itu selepas sebotol Vivix. Bila sendiri dah rasa bagusnya Vivix ni, mesti akan repeat nak Vivix lagi. And yes, Cu repeat her second Vivix! Bila hantar Vivix kat Cu 27/10/2016, Cu pun nampak lebih sihat, muka lebih ceria. Cu kata badan pun rasa sedap sihat. Siap boleh kejar-kejar dengan angsa.
.
Sejak kebelakangan ni Cu ada masalah untuk bertutur dengan baik. Cu tak sihat and tend to lost her vocabulary at times. Tapi bila jumpa Cu hari tu dah lancar sikit. Lebih baik dari sebelum ni. Sebelum ni baca dan promote Vivix membantu meningkatkan fungsi otak. Tapi sekarang dah nampak sendiri dan semakin yakin dengan Vivix. Dengan izin Allah, what Vivix did worth the price!
.
Is it my eyes playing trick or she does look younger? 🤔


Diabetes turun selepas 2 minggu amalkan Vivix


Testimoni lain - impak positif Vivix kepada penghidap Diabetes
Bebas diabetes - kulit gebu gebas
bacaan gula kembali normal - tak perlu dialisis
Bacaan gula stabil - luka makin pulih



Jom order Vivix untuk menurunkan paras gula dalam darah anda


Cara 1 👉🏻 Anda boleh terus klik ke Vivix ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan khidmat  Citylink atau Gdex ke alamat yang anda berikan. Penghantaran mengambil masa 2 - 4 hari.

Cara 2 👉🏻 Hubungi saya Liza 0192432683 untuk mendapatkan konsultasi set kesihatan mana yang paling tepat untuk anda berserta konsultasi cara pengambilan yang betul dan tips-tips kesihatan lain apabila membuat pembelian dengan saya.

FB : Lieza Zaleeya
IG : @butiksihatbalakong
Page : Cakna Badan Kita
HP : 0192432683




0 comments:

Catat Ulasan