Home » » Nak Anak Penantian 10 Tahun Berakhir

Nak Anak Penantian 10 Tahun Berakhir

Kehadiran anak memang di nanti oleh setiap pasangan yang berkahwin. Anak dikatakan pengikat kasih sayang, penyeri rumah tangga, penawar keresahan, penghibur di kala kesunyian.

Anak yang dinanti


Anak itu rezeki, rezeki itu milik Allah dan Allah yang maha Pemberi. Ada pasangan yang bunting pelamin, ada yang berisi selepas setahun, ada yang dikurniakan deretan anak, dan tidak kurang yang masih menanti.

Berdosakah mereka kerana tidak mempunyai anak sendiri?

Penantian penuh harapan, sering menahan duka di saat orang mula bertanya, bila lagi? tak berubat ke? tak berurut? tak jumpa doktor? Soalan biasa orang sekeliling. Mungkin sekadar bertanya, tetapi tanpa sedar mengguris hati pasangan tersebut, nak-nak si isteri. Mula stress, menangis, menyalahkan diri sendiri.

Stress - cenderung untuk sukar hamil


Berdosakah mereka tidak mempunyai anak sendiri? Sedangkan soal anak itu Allah tetapkan. 

Hanya satu, Allah sebaik-baik perancang.

Kak lza tidak tahu menasihati, kerana hanya pasangan yang melalui saat sukar ini sahaja yang mengerti. Cuma... jangan berhenti berdoa dan berusaha, terus positif.


Ketahui Punca Belum Mendapat Zuriat

Kenali punca sukar hamil - tidak perlu menuding jari siapa subur siapa tidak


Antara masalah kesuburan bagi wanita adalah seperti:
* Masalah pada sistem reproduktif seperti, polyps, cyst dan fibroid
* Masalah kitaran haid yang tidak teratur
* Masalah telur yang tidak matang
* Usia yang meningkat menyebabkan kesan kepada kualiti telur yang dihasilkan.

Masalah kesuburan bagi lelaki pula adalah seperti:
* Pra testikular iaitu gangguan hormon yang mengakibatkan testis tidak teransang dan bermasalah dalam menghasilkan sperma.
* Testikular iaitu penghasilan sperma yang tidak sihat berpunca daripada sel yang rosak.
* Post testikular iaitu gagal berejakulasi walaupun berupaya menghasilkan sperma yang normal.
* Usia yang meningkat – hormone testosterone berkurangan

Vivix - Supplemen Untuk Kesuburan

Vivix bukan saja dapat membantu dalam banyak jenis penyakit kronik, tapi vivix juga boleh membantu pasangan yang berusaha untuk mendapatkan ZURIAT.

Vivix Untuk Kesuburan Suami

Apa yang penting untuk kita tahu, ialah kenali apa itu vivix. Vivix shaklee mempunyai kandungan Resveratrol yang sangat tinggi. Resveratrol ini bertindak sebagai anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan yang lain. Ini bermaksud, tinggi anti-oksidan maka semakin berkuranglah “Oxidative Damage”.

Dengan kata yang mudah, lebih banyak oxidative damage lebih banyak sel menjadi rosak, begitulah sebaliknya.

Bagi suami yang merokok tahap kesuburan adalah jauh lebih rendah berbanding mereka yang tidak merokok. Vivix juga mampu membantu perokok tegar untuk mengurangkan ketagihan atau terus berhenti merokok.

Vivix membantu meningkatkan tahap tenaga, meningkatkan keupayaan sexual, mengelakkan masalah dan melindungi kesihatan prostat.

Vivix Untuk Kesuburan Isteri

Fungsi Resveratrol itu tadi juga adalah melindungi Ovum telur yang belum atau hampir atau sudah matang daripada oxidate damage.

Apabila telur yang ‘dilindungi’ ini selamat daripada menjadi rosak, ianya mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk SURVIVE, MEMBESAR dan DISENYAWAKAN.

Bagaimana Vivix Membantu Kesuburan Suami Isteri?

Vivix mempunyai salah satu mekanisma untuk memperbaiki sel-sel yang rosak atau abnormal.

1. Vivix Mengandungi Resveratrol

Kandungan Resveratrol dalam Vivix adalah 10 kali lebih tinggi daripada biasa. Resveratrol ini bertindak sebagai antioksidan yang sangat kuat dan melindungi sel sel badan daripada rosak. Di dalam masalah kesuburan, resveratrol membantu melindungi telur yang belum matang dan  telah  matang daripada kerosakan. Apabila telur ini dilindungi, ia mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk hidup, membesar dan disenyawakan.

2. Vivix Meningkatkan Mitokondria

Secara ringkasnya, mitokondria merupakan kilang tenaga kepada sel-sel badan termasuklah di dalam ovum. Tenaga yang CUKUP akan MEMBANTU ovum untuk split SEPENUHNYA semasa proses PERSENYAWAAN berlaku.
Kesimpulannya, pengambilan Vivix dapat MEMBANTU meningkatkan kesuburan suami dan isteri dengan cara meningkatkan kualiti sperma dan ovum, memanjangkan jangka keduanya dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.


Kak lza nak share, kisah Encik Mohd Daud yang menanti 10 tahun untuk mendapatkan cahaya mata kedua. Kisah yang mungkin boleh menjadi pemangkin semangat pasangan yang masih berusaha untuk mendapatkan cahayamata.



Nak Anak Penantian 10 Tahun Berakhir

Assalamualaikum

Saya Daud Mohamad. Berumur 33 tahun, telah berkahwin 11 tahun yang lalu dan dikurniakan seorang anak kini berumur 10 tahun.

Setiap kali berjumpa dengan adik beradik dan saudara mara. Soalan yang pertama ditanya mesti soal anak. Bila lagi nak tambah anak? Takkan sorang je? Merancang ke?

Fuh sabar jela yang tanya tu tak fikir langsung perasaan orang. Kesian kat isteri saya jadi stress bila orang tanya macam tu. Kadang-kadang yang tanya tu tak tengok batang hidung sendiri. Sebab ada yang tanya tu anak dia sendiri dah lama kahwin tapi masih belum dikurniakan anak. Emm tak tau nak cakap apa kan.

Makan Supplemen Tak Konsisten

Jawapan yang biasa saya berikan “belum ada rezeki lagi dan Allah sebaik-baik perancang” Saya dan isteri dah buat pemeriksaan doktor masing-masing tiada masalah.

Sebelum ni isteri makan produk Shaklee tak konsisten. Alhamdulillah sejak saya suruh wife minum Vivix konsisten selama sebulan lebih dan saya juga turut minum sekali. Akhirnya wife saya berjaya hamil setelah 10 tahun menunggu. 

Masa wife kata period tak datang lagi terus dia suruh saya beli pregnancy test. Alhamdulillah positif asbab minum Vivix dan semuanya dengan Izin Allah juga.


Berkat Kesabaran - Alhamdulillah

Berkat kesabaran dan doa yang tak pernah putus. InsyaAllah kami bakal menimang cahaya mata yang kedua pada bulan Julai 2017 nanti. Kini kandungan isteri saya dah 4 bulan lebih. Moga segalanya dipermudahkan.

Positif Hamil
Vivix Membantu memperbaiki sel rosak

Bagi mereka yang belum dikurniakan anak. Cubalah Vivix sebagai ikhtiar. Vivix ni berfungsi untuk memperbaiki sel-sel tubuh kita yang rosak akibat dari pemakanan yang tak seimbang, radikal bebas dan gaya hidup yang tidak sihat. InsyaAllah apabila sel-sel tubuh kita elok, kesihatan kita bertambah baik. Dan pengambilan Vivix dapat membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh. InsyaAllah.


Akhirnya penantian 10 tahun berakhir


Jom order Vivix untuk Ikhtiar mendapat anak
Cara 1 👉🏻 Anda boleh terus klik ke Vivix ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan khidmat  Citylink atau Gdex ke alamat yang anda berikan. Penghantaran mengambil masa 2 - 4 hari.

Cara 2 👉🏻 Hubungi saya Liza 0192432683 untuk mendapatkan konsultasi set kesihatan mana yang paling tepat untuk anda berserta konsultasi cara pengambilan yang betul dan tips-tips kesihatan lain apabila membuat pembelian dengan saya.

FB : Lieza Zaleeya
IG : @butiksihatbalakong
Page : Cakna Badan Kita
HP : 0192432683

0 comments:

Catat Ulasan