Home » , » 16 Days Photo Challenge Day 3 - Breakfast

16 Days Photo Challenge Day 3 - Breakfast

Sebagai anak jati Kelantan, memang tidak boleh dinafikan gemar melayan menu berasaskan nasi untuk sarapan pagi.

Antara menu kegemaran saya untuk sarapan



Nasi Dagang

Nasi Kerabu


Nasi Berlauk
Kalau dulu memang tiada istilah jemu dengan tiga menu tersebut, tetapi kekadang layan juga nasi lemak atau roti canai. Malaysia memang kaya dengan pelbagai menu kan, tu yang ramai rakyat Malaysia Obesiti.

Gaya pemakanan macam ni la buat berat badan saya meningkat secara mendadak, huhuhuhu...alasan saya dulu, menyusu anak memang cepat lapar. Itu yang makan tak pernah nak bersukat.

Tapi heran juga, makan nasi tiga kali sehari tidak membantu pun membanyakkan susu badan. Pelik kan? Tu yang diperkenalkan dengan Set Bajet Menyusu Shaklee. Tetapi "Tipah Tertipu" rupanya.

Kronologi penipuan Set Penyusuan Shaklee, anda boleh jengah post sebelum ini.

Sarapan Wajib (ESP + Vit B + Vit C)


Itu kisah dulu, kisah sekarang saya tidak pernah jemu bersarapan dengan ESP.  Memang mengenyangkan, bagi tenaga, memang best lah. Minum ESP makan biskut 2-3 keping, sudah cukup menceriakan hari saya. Tidak pernah lupa, Vitamin B dan Vitamin C.

Pemakanan hari ini menentukan kesihatan kita di masa hadapan.

Jaga pemakanan anda.


SID yang Ceria
Lieza 0192432683





2 comments:

  1. Set menyusu Shaklee..
    Terbaik..
    Thanks kongsi.. nanti tlg masak yg peberet u tu ye.. antar sket. :O

    BalasPadam
  2. hihihihi... nasi kerabu leh la, nasi dagang lom khatam

    BalasPadam