Home » » 16 Days Photo Challenge Day 2 - Something Blue

16 Days Photo Challenge Day 2 - Something Blue

Biru.... warna mengusik jiwa kot dan tidak boleh dinafikan warna biru sememangnya warna kegemaran saya dari zaman remaja. Bagi saya warna biru menzahirkan ketenangan, kelembutan dan kedamaian.


Dan kerana taksub dengan warna biru, maka warna biru dijadikan warna pilihan untuk baju penyatuan dua jiwa yang ingin menyulam cinta melalui ikatan yang sah iaitu saya dan suami. Uuuuiiiittt over plak.


Hari Pernikahan

Raya 2014 yang Tragis

Nak dijadikan cerita, raya tahun 2014 sebetulnya warna tema satu family pink gelap, tapi baju yang kami sekeluarga tempah tidak dapat di siapkan oleh tailor. Huaaaa... nak menangis saat tailor call bagitahu baju tak siap.

Mahu atau tidak terpaksa menerjah Aeon mencari baju raya, dah last minute lagi tiga hari nak raya, paham-paham je la, tidak banyak pilihan yang tinggal.

Oleh kerana keadaan memaksa dan terdesak, tukar warna tema jadi warna biru. Anak-anak je beli baju raya, suami memberi cadangan memakai baju nikah yang sudah berusia lebih 10 tahun tapi masih tersimpan rapi ek..

Debaran Kian Terasa


Hati berdebar-debar, kang kalau tak boleh butang macam mana, paham je la baju nikah, sekarang dah beranak empat. Bila cakap ngan suami, suami berkeras, "lz da kurus la, confirm muat, abang tahu la bini abang".



Dalam hati merungut jugak, tapi dalam masa sama kepenatan berjalan keliling kedai cari baju raya. "Kalau tak muat nasiblah, pakai kain batik la nanti" huaaaa... sedih gila raya tahun ni.


Raya 2014

Balik shopping terus terjah almari, try baju nikah. Wooow.. muat, apa lagi sengih la. At least ada gak baju raya sama warna 1 famili, alhamdulillah.  Jimat bajet.



Nak tahu rahsia saya kurus secara sihat, jom wassap / sms, kita chit chat.


Free Konsultasi
SID yang ceria Lieza 0192432683

0 comments:

Catat Ulasan