Home » » Bengkak Susu Petanda Positif

Bengkak Susu Petanda Positif

Produk Shaklee memang benar boleh menyebabkan bengkak, kerana itulah yang saya alami. Saya akan kongsikan kesan yang saya alami seteleh menggunakan lima produk Shaklee iaitu, , Sustained Release Vita-C Plus, Alfafa Complex, ESP, Lecithin, dan Ostematrix.

Di awal penggunaan saya sedikitpun tidak menyangka kejadian bengkak akan berlaku, kerana saya menggunakan produk tersebut untuk mengatasi masalah alahan makanan laut, resdung, kulit kusam dan badan yang sering lesu, almaklumlah semakin ‘muda’, anak pun dah ramai, dan pastinya faktor susu badan yang semakin merudum.

Bengkak Susu

Bengkak  susu yang saya alami membuat saya teruja, kerana biarpun satu-satunya Arjuna Hati saya Ariq Zafreel sudah berusia dua tahun lebih tapi saya masih boleh menyusukan beliau tanpa sebarang masalah sehingga hari ini. 

Bengkak Susu



Biarpun situasi ini berlaku sekiranya saya lewat menyusukan Ariq sebaik pulang dari tempat kerja atau Ariq menolak untuk minum kerana leka bermain, tetapi bagi saya ia merupakan momen berharga untuk saya kongsikan dengan ibu-ibu yang sering mengalami masalah kurang susu. Bengkak susu adalah petanda positif, iaitu penghasilan susu untuk anak kita.

Tiga anak yang sebelum ini, saya hanya menyusukan mereka tidak mencecah umur setahun kerana factor kurang susu dan saya juga tidak pernah mengepam susu untuk disimpan. Biarpun sedar kepentingan susu ibu untuk anak, tetapi saat itu tidak pernah terfikir mencari supplemen atau alternative lain untuk membantu.

Kebaikan Susu Ibu



Set Penyusuan Shaklee

Jangan salah sangka, set penyusuan bukan bermakna ibu-ibu perlu consume kelima-lima produk Shaklee yang saya senaraikan, cukup hanya tiga produk iaitu ESP, Alfafa dan Ostematrik. ESP membantu memekatkan susu, Alfafa pula merangsang pengeluaran susu, manakala Ostematrik ialah pil kalsium untuk membantu ibu menggantikan kembali kalsium yang diserap bayi disamping membantu mengurangkan masalah lenguh-lenguh badan.


Ariq Zafreel Zamri

Bagi yang sering mengalami bengkak susu boleh consume Lecithin, kerana jika dibiarkan boleh menyebabkan demam. Teringat pula petua mak mentua saya, jika bengkak susu tekapkan kubis di payudara, hmmm… tapi saya belum pernah mencubanya kerana berasa janggal pula, saya lebih rela tekapkan tuala yang direndam dengan air suam.

Bagi ibu yang berminat ingin mendapatkan Set penyusuan Shaklee, boleh menghubungi saya SID anda yang ceria Lieza 0192432683 atau klik link ini untuk terus membuat pembelian dengan Shaklee.

Untuk konsultasi sebelum, semasa  dan selepas pembelian, saya sedia membantu secara percuma.

SID anda yang ceria Lieza 0192432683

0 comments:

Catat Ulasan