Home » » Anak Tak Nak Makan

Anak Tak Nak Makan

Kebiasaannya ibu lah orang yang paling susah hati jika anak-anak kurang berselera makan. Pelbagai variasi resepi dan menu di cuba untuk menarik perhatian si manja, tapi beliau tetap menolaknya. Hanya susu ... susu ... dan susu...

Situasi ini kebiasaannya berlaku apabila anak-anak yang baru menginjak usia setahun, mula mendapat kaki (pandai berjalan) dan mula melasak. Leka bermain hingga tidak mahu langsung menjamah makanan.

Itu situasi yang saya alami hingga membuatkan saya menangis, Ariq Zafreel langsung tidak mahu menjamah apa-apa makanan selain daripada susu. Bila nutrisi tidak cukup di dalam badan beliau  mula kerap demam, batuk mahupun selesema. Pengasuh juga melahirkan rasa susah hati kerana situasi ini.

Saya mula membelikan Ariq Zafreel Chewable Vita C, awal bulan April, sebiji sahaja sehari, Alhamdulillah serasi dan mula ingin makan. Tetapi perubahan selera makan  mula mendadak setelah saya campurkan sesudu Meal Shakes di dalam susu Ariq setiap pagi.

Anda boleh lihat sendiri, gambar beliau dulu dan gambar beliau yang terkini.

Gambar-gambar dulu




Sekarang gelaran tembam, semangat, jebah (gemok) sudah menjadi kebiasaan, ramai rakan yang bertanya, dan inilah rahsianya Meal Shakes dan Chewable Vita C.

Gambar-gambar terbaru Ariq Zafreel





Alhamdulillah, saya bersyukur dan bukan gelaran si babam yang saya harapkan, yang paling utama sihat, aktif serta cergas sudah memadai buat saya.

Sekarang kalau menyusu badan dan dipangku memang sangat tidak sesuai, semangat kan, naik lenguh jugalah tangan saya ini.

Khasiat Meal Shakes
  • Membekal nutrisi kepada sel tubuh (kaya protin)
  • Membantu tumbesaran - mengandungi asid folik, magnesium, biotin dan kaya kalsium
  • Antioksida - melawan jangkitan penyakit
  • Detoksifikasi - amat membantu kanak-kanak yang mempunyai masalah sembelit
Khasiat Chewable Vita C Plus
  • Meningkatkan sistem imun
  • Membantu masalah eczema


Anda inginkan supplemen terbaik untuk anak anda?

Hubungi saya Lieza SID anda yang ceria,

SMS / Whatsapp - 0192432683
Fanpage : Choice Of Yours

Atau klik link untuk terus membuat pembelian dengan Shaklee Malaysia.





2 comments: