Home » , » Cara Turunkan Bacaan Tekanan Darah Tinggi

Cara Turunkan Bacaan Tekanan Darah Tinggi

Beberapa cara yang disarankan kepada pesakit darah tingi, bagi membantu menstabilkan tekanan darah tinggi mereka

  • Kira BMI ( Body Mass Index ) dulu, ini untuk mengetahui tahap berat badan kita sihat atau tidak. Orang Asia BMI yang normal dalam 18.5 hingga 23.5. Jadi target BMI kena dalam lingkungan tersebut untuk turunkan tekanan darah.

  • Kurangkan penggunaan garam.
  • Hentikan minum minuman beralkohol.
  • Buat briswalking selama 30-60 minit sehari. Buat dalam 5 kali seminggu pun dah cukup.
  • Makanan kena jaga. Makan makanan yang kaya dengan sayuran, buah-buahan pun boleh turunkan tekanan darah.
  • Berhenti merokok. Berhenti rokok ni bukan sahaja untuk tekanan darah tu sendiri tapi untuk turunkan risiko ke arah penyakit berkaitan jantung ( cardiovascular) tu juga.



Walau apa pun kalau memang dah on treatment, jangan sekali kali skip ataupun sengaja tak makan ubat yang dibekalkan oleh doktor. Kalau tiba-tiba tekanan darah naik mendadak, ianya boleh merosakkan organ dalaman.

Untuk anak-anak, pantaulah dan berilah perhatian kepada mak ayah di kampung. Tanya dah makan ubat ke belum pun jadi la. Kalau sibuk sangat beli je alat check tekanan darah ( bp set ) satu untuk mak ayah kita pakai kat kampung tu. Beli satu pun dah cukup. Banyak terdapat di farmasi. InshaAllah membantu mereka memantau tekanan darah mereka.

Add caption


SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 10 : WAN ZAINAB WAN MUHAMMAD
.

Assalamualaikum. Saya Wan Zainab bt Wan Muhammad. Saya ingin ceritakan Shaklee Effect ibu saya.
.

Emak saya mengalami masalah darah tinggi dan masalah ini sudah lama dialami beliau. Kesihatan beliau sering terganggu.
.

Emak saya seorang surirumah sepenuh masa dan mempunyai 11 orang anak. Sekarang adalah waktu rehat beliau, memandangkan anak2 sudah besar.
.

Beliau kerap demam, sakit kepala dan sakit-sakit badan. Emak saya seorang yang anti kepada perubatan moden. Jika demam atau tak sihat, beliau akan ke perubatan alternatif.
.

Sehingga satu hari, beliau sangat sakit kepala walaupun dah ambil ubat perubatan alternatif. Lalu, kami anak-anak menyuruh ibu ke klinik biasa berjumpa doktor.
.

Alangkah terperanjatnya, tekanan darah emak sangat tinggi. Doc bekalkan ubat darah tinggi. Kolestrol beliau juga tinggi.
.

Lalu saya sarankan emak amalkan Vivix disamping amalkan ubat yang doktor beri. Selepas 6 bulan, beliau buat ujian darah sekali lagi.
.

Alhamdulillah, result ujian darah emak sangat bagus. Bacaan kolestrol turun dan bacaan darah pun turun. Beliau mula amalkan makanan sihat dan jaga kesihatan sungguh-sungguh.
.


Selepas itu, beliau stop vivix. Sebab dah rasa lebih baik. Tapi beliau silap, bila buat ujian darah untuk next appoinment, result kolestrol naik semula. Walaupun dah makan makanan sihat, tapi ianya tak membantu.
.

Emak mahu amalkan vivix semula dan juga Pyhtocol ST untuk masalah kolestrol beliau. Alhamdulillah, sekarang dah 2 botol Vivix beliau amalkan. Emak semakin sihat dan tiada sakit kepala lagi.
.

Saya sangat bersyukur kerana emak kembali sihat. Terima Kasih Allah. Terima kasih Shaklee.


Bagaimana ingin mendapatkan Vivix?

Cara 1 >>> Anda boleh terus klik ke Vivix ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan khidmat  Citylink atau Gdex ke alamat yang anda berikan. Penghantaran mengambil masa 2 - 4 hari.

Cara 2 >>> Hubungi saya Liza 0192432683 untuk mendapatkan konsultasi set kesihatan mana yang paling tepat untuk anda berserta konsultasi cara pengambilan yang betul dan tips-tips kesihatan lain apabila membuat pembelian dengan saya.

FB : Lieza Zaleeya
IG : @butiksihatbalakong
Page : Cakna Badan Kita
HP : www.wasap.my/60192432683

0 comments:

Catat Ulasan