Home » » Suami Ugut Kahwin Lain kerana Saya Sukar Hamil

Suami Ugut Kahwin Lain kerana Saya Sukar Hamil

"Semalam, suami saya bagitau kalau saya tidak dapat melahirkan zuriat, mungkin dia akan kahwin lain" Saya dan suami sudah berkahwin 5 tahun, tapi belum direzekikan zuriat.

Kami telah berjumpa doktor pakar, dan telah melakukan sperm test ke atas suami. Doktor memaklumkan sperm suami tak healthy dan below 30% saja yg hidup. Maksudnya harapan nak ada zuriat sendiri memang tipis.

Tiub fallopian tersumbat


Saya turut membuat test tiub faloppian, dan dimaklukan tiub fallopian saya tersumbat di sebelah kanan.. tapi menurut doktor sperma masih dapat mengalir ke ovary walaupun ada tersekat sedikit. Tiub faloppian sebelah kiri tiada masalah.

Sekarang ni bila suami cakap macam tu saya jadi terlalu sedih dan tak tau nak buat apa. Saya sangat sakit hati bagi saya masalah tu bukan berpunca dari saya seorang. Suami punya sperm pun tidak sihat. Lelaki tetap lelaki, tingginya ego dia.

Itu antara dilema seorang isteri sering dipersalahakan, saat ditakdirkan Allah sukar hamil. Apa perlu buat? Izinkan suami berkahwin lain penyelesaiannya? Tepuk dada tanya iman.


Ujian Allah ada pelbagai bentuk. Ada wanita yang mudah hamil,tetapi di duga Allah dengan masalah kewangan, masalah kesihatan. Ada yang mudah hamil, tetapi mudah juga keguguran. Ada yang sukar hamil, biarpun bertahun berkahwin, sementelah pelbagai usaha telah dilakukan. Tetapi semua usaha belum menampakkan hasilnya.

Marah... Kecewa... Benci... Kesal ... Stress mula menguasai diri.

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ianya amat baik bagimu, dan boleh jadi kamu amat menyukai sesuatu, padahal ianya amat buruk bagimu. Sesungguhnya Allah maha mengetahui terhadap sesuatu yang tidak kamu ketahui" Surah Al-Baqarah ayat 216.

Ada yang Allah bagi dengan mudah, Adakalanya Allah mahu kita berusaha dan berikhtiar lebih sedikit daripada orang lain.


Nasihat Doktor Pakar

Usaha yang pertama, berjumpa dengan doktor Pakar, kenalpasti masalah yang dihadapi kedua-duanya.. di ulangi kedua-duanya, iaitu suami dan juga isteri. Normal bagi masyarakat kita, hanya menyalahkan pihak isteri, tidak pernah menyalahkan pihak suami.

Stress hanya menganggu kesuburan - terus positif


Antara masalah kesuburan bagi wanita adalah seperti:

* Masalah pada sistem reproduktif seperti, polyps, cyst dan fibroid
* Masalah kitaran haid yang tidak teratur
* Masalah telur yang tidak matang
* Usia yang meningkat menyebabkan kesan kepada kualiti telur yang dihasilkan.

Masalah kesuburan bagi lelaki pula adalah seperti:

* Pra testikular iaitu gangguan hormon yang mengakibatkan testis tidak teransang dan bermasalah dalam menghasilkan sperma.
* Testikular iaitu penghasilan sperma yang tidak sihat berpunca daripada sel yang rosak.
* Post testikular iaitu gagal berejakulasi walaupun berupaya menghasilkan sperma yang normal.
* Usia yang meningkat – hormone testosterone berkurangan


Vivix untuk kesuburan suami isteri

Vivix bukan saja dapat membantu dalam banyak jenis penyakit kronik, tapi vivix juga boleh membantu pasangan yang berusaha untuk mendapatkan ZURIAT.

Vivix Untuk Kesuburan Suami
  • Apa yang penting untuk kita tahu, ialah kenali apa itu vivix. Vivix shaklee mempunyai kandungan Resveratrol yang sangat tinggi. Resveratrol ini bertindak sebagai anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan yang lain. Ini bermaksud, tinggi anti-oksidan maka semakin berkuranglah “Oxidative Damage”.
  • Dengan kata yang mudah, lebih banyak oxidative damage lebih banyak sel menjadi rosak, begitulah sebaliknya.
  • Bagi suami yang merokok tahap kesuburan adalah jauh lebih rendah berbanding mereka yang tidak merokok. Vivix juga mampu membantu perokok tegar untuk mengurangkan ketagihan atau terus berhenti merokok.
  • Vivix membantu meningkatkan tahap tenaga, meningkatkan keupayaan sexual, mengelakkan masalah dan melindungi kesihatan prostat.

Vivix Untuk Kesuburan Isteri

  • Fungsi Resveratrol itu tadi juga adalah melindungi Ovum telur yang belum atau hampir atau sudah matang daripada oxidate damage.
  • Apabila telur yang ‘dilindungi’ ini selamat daripada menjadi rosak, ianya mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk SURVIVE, MEMBESAR dan DISENYAWAKAN.

Bagaimana Vivix Membantu Kesuburan Suami Isteri?

Vivix mempunyai salah satu mekanisma untuk memperbaiki sel-sel yang rosak atau abnormal.

1. Vivix Mengandungi Resveratrol

Kandungan Resveratrol dalam Vivix adalah 10 kali lebih tinggi daripada biasa. Resveratrol ini bertindak sebagai antioksidan yang sangat kuat dan melindungi sel sel badan daripada rosak. Di dalam masalah kesuburan, resveratrol membantu melindungi telur yang belum matang dan  telah  matang daripada kerosakan. Apabila telur ini dilindungi, ia mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk hidup, membesar dan disenyawakan.

2. Vivix Meningkatkan Mitokondria

Secara ringkasnya, mitokondria merupakan kilang tenaga kepada sel-sel badan termasuklah di dalam ovum. Tenaga yang CUKUP akan MEMBANTU ovum untuk split SEPENUHNYA semasa proses PERSENYAWAAN berlaku.

Kesimpulannya, pengambilan Vivix dapat MEMBANTU meningkatkan kesuburan suami dan isteri dengan cara meningkatkan kualiti sperma dan ovum, memanjangkan jangka keduanya dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.

TESTIMONI VIVIX UNTUK KESUBURAN


10 Tahun menunggu - alhamdulillah

Penantian 11 tahun berkahir

Hamil selepas sebulan amalkan Vivix

Suami isteri konsisten Vivix

Ingin berusaha mendapatkan zuriat dengan Vivix Shaklee?

Bagaimana ingin mendapatkan Vivix?

Cara 1 >>> Anda boleh terus klik ke Vivix ini dan membeli terus dengan Shaklee Malaysia. Penghantaran menggunakan khidmat  Citylink atau Gdex ke alamat yang anda berikan. Penghantaran mengambil masa 2 - 4 hari.

Cara 2 >>> Hubungi saya Liza 0192432683 untuk mendapatkan konsultasi set kesihatan mana yang paling tepat untuk anda berserta konsultasi cara pengambilan yang betul dan tips-tips kesihatan lain apabila membuat pembelian dengan saya.

FB : Lieza Zaleeya
IG : @butiksihatbalakong
Page : Cakna Badan Kita
HP : www.wasap.my/60192432683

0 comments:

Catat Ulasan