Home » » Minum Banyak Air di Dalam Pantang Punca Kentut Faraj

Minum Banyak Air di Dalam Pantang Punca Kentut Faraj

Ramai ibu yang bertanya, benarkah tidak boleh minum banyak air ketika di dalam pantang. Kita biasa diberitahu oleh bidan-bidan "minum banyak air boleh menyebabkan rahim kembang, perut menggeleber, bahagian intim longgar, dan mengalami kentut faraj". Ibu-ibu juga ditakutkan kononnya prestasi sebagai isteri selepas pantang akan menurun sekaligus suami akan komplain.

Suami dingin kerana Kentut Faraj



Bila suami dah komplain, bertambah risau lah si isteri, macam-macam perkara negatif bermain di fikiran. Termasuklah bimbang suami kahwin lain. Huhuhuhuhu. Hakikatnya minum banyak air di dalam pantang punca kentut faraj adalah tidak relevan, tetapi CARA kita minum air boleh menjadi puncanya.


Air perlu untuk membantu pengeluaran susu


Meminum banyak air selepas bersalin itu perlu bagi membantu menghasilkan susu ibu yang banyak, melancarkan darah nifas, menyejukkan dalam badan, dan memastikan apa sahaja set berpantang yang anda ambil berfungsi dengan baik. TETAPI

Jangan minum banyak air sekali gus, minumlah secawan air suam setiap jam. Kalau minum air di dalam kuantiti yang banyak sekali gus akan menyebabkan water retention, rahim kembang, perut buncit dan gemuk air selepas bersalin.. 


Peut buncit selepas bersalin membuat ramai wanita berasa rendah diri

Menyusukan baby dengan kerap, InshaAllah  membantu menangani masalah rahim kembang, sebab air yang kita minum keluar sebagai air susu ibu. Apabila kerap menyusu badan, ibu menggunakan kalori yang banyak sekaligus membantu membakar lemak badan yang terkumpul, barulah cepat kurus.

Pengambilan supplemen yang bersesuaian dengan keperluan selepas bersalin amat penting bagi memastikan ibu-ibu kembali cergas dan sihat bukan sahaja untuk anak, tetapi juga memenuhi keperluan suami.

SID anda Liza 0192432683




0 comments:

Catat Ulasan