Home » » Tips Cepat Kurus Tanpa Ubat Di Jamin Selamat

Tips Cepat Kurus Tanpa Ubat Di Jamin Selamat

Assalamualaikum semua, thanks admin publish confession saya.

Okay apa yang saya nak sampaikan ni hopefully orang di luar sana take note! Terutama perempuan. Sebagai perempuan siapa yang taknak kurus? Nampak cantik je kan? Lawa je Kan? Sampi sanggup telan pil entah apa2 , tak siasat dulu isi kandungan dia . Asal tulis “boleh kurus tanpa bersenam” berebut orang beli.



Sekarang ni ada satu ubat kurus yang sangat terkenal di negara jiran. Memang kurus, cut selera makan, tak payah bersenam, tak payah jaga makan , makan la apa korang nak confirm tak gemuk! Tapi side effect makan pil ni antaranya:

1. Badan menggigil
2. Jantung pump dengan cepat
3. Pening-2
4. Banyak berpeluh

Sellers akan ckp tu perkara biasa untuk buang toksik dan bakar lemak. Lepas tu kena exercise sikit kalau nak kesan lagi mujarab. “Surut ayu” dah pun di-banned di Malaysia oleh KKM sebab dikesan bahan terlarang iaitu “SIBUTRAMINE” yang boleh buatkan korang ada gangguan mental, perubahan emosi dan juga sawan. Korang boleh pergi kat website KKM sendiri untuk check atau cari kat google je.

Okay part ni paling penting. Walaupun jenama “SURUT AYU” dah kena banned kat Malaysia, tapi pil dia masih di jual secara kilo. Dijual secara berleluasa dalam kalangan online sellers. So that diorang boleh repacking and claim itu jenama diorang. Come on la guys! Bandingkan! Cari yang jual pil-2 kurus kat online dan bandingkan dengan pil “surut ayu”, kapsul MERAH GOLD. Bukan skincare je yang rebranding. Supplement pun ada!

Okay la maybe korang akan kata “hak diorang nak membeli, kalau kena side effect padan muka ” what if yang membeli tu mak korang? Adik? Kakak? Makcik? Kawan baik? Bila side effect dah nampak, nak padankan muka diorang ke? Tugas kita untuk sebar kesedaran pada mereka. Btw pil macam ni memang TIDAK berdaftar dengan KKM, diorang akan kata dah dapat kelulusan KKM luar negara. There’s no such thing. Mohon kalau ada yang terjumpa pil-2 macam ni kat online, tolong la jalankan tugas anda hubungi KKM 097730586 sekiranya mereka gagal sertakan bukti sijil KKM.

Nak kurus? Exercise, amalkan pemakanan seimbang . Bukannya telan pil sembarangan yang takde kelulusan KKM. Banyak cara lain lagi untuk kurus, jangan kerana nak cantik, nyawa tergadai. Cousin saya pernah makan “surut ayu” dan dia mengalami side effect yang sgt berat, termasuk rambut gugur dan migrain teruk. Lepas pergi hospital, baru tahu punca utama, nasib baik belum terlewat. Dia pun dah stop consume benda yang bukan2.

Saya share supaya kaum wanita di luar sana sedar pasal hal ni, dan sayangi lah diri anda seadanya.

– Miss K (IIUM Confession)


TIPS CEPAT KURUS  TANPA UBAT 

1. MEMAKAI 'GIRDLE' ATAU ' KORSET
Bagi ibu yang telah tamat tempoh berpantang, penggunaan girdle dapat membantu menahan lemak berlebihan serta memberikan impak segera perut yang lebih leper. Justeru tidak perlu malu untuk menggayakan pakaian yang anda gemari. Yang penting, dapatkan girdle dengan material yang berkualiti dan selesa.



2. KRIM LIMAU NIPIS DAN KAPUR
Petua orang lama, ambil satu sudu kapur sirih atau kapur makan. Perahkan sebiji limau nipis. Lumurkan di bahagian perut dan pakai bengkung bagi mengelakkan baju kotor. Ia sedikit ‘pedih-pedih’ di awalnya. Pakai ini sebelum masuk tidur. Kesannya cepat, malah anda boleh mengukur berapa inci lemak yang hilang sebaik sahaja bangun pagi keesokannya.


3. MENYUSUKAN ANAK DENGAN PAKAIAN YANG SESUAI
Malu juga mahu menyelak baju meskipun di depan suami dan mertua, bimbang nampak ketara perut yang belum kempis. Apatah lagi jika si anak mahu menyusu dengan kerap. Sudah habis tempoh berpantang, namun perut masih buncit!

sumber:siraplimau



KURUS SECARA SIHAT DAN SELAMAT DENGAN VIVIX SHAKLEE

Tahukah anda makan anggur boleh membuatkan kita kurus. tetapi bukan anggur sebarang anggur tau. ianya anggur termahal di dunia iaitu ANGGUR MASCUDINE. Anggur adalah sejenis tumbuhan hebat dan istimewa. Malah di dalam al-Quran ada disebut 6 kali tentang buah anggur. Anggur dikatakan antara buah yang dibawa dalam bahtera Nabi Nuh.

KEHEBATAN ANGGUR
  • Ada pelbagai jenis anggur di dunia, dan salah satunya ialah anggur muscadine atau dikenali sebagai anggur muskat, yang dikatakan anggur paling istimewa.
  • Anggur muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom, dan oleh kerana pasangan tambahan kromosom ni, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan termasuk fungsi imun yang tinggi dan antioksidan terbaik.
  • Anggur ini mempunyai buah yang besar, sebesar bola golf, dan hidup di kawasan ekstrem, menjadikan ia mengandungi banyak polifenol dan resveratrol. Ia juga mengandung asid ellagik, yakni sejenis polifenol yang tiada dalam anggur jenis lain. Asid ellagik mempunyai peranan alam menghentikan bahan kimia penyebab kanser, juga anti virus dan anti bakteria.
  • Ia sudah lama menjadi hidangan masyarakat di benua Amerika dan Eropah, dikatakan mula dinikmati secara komersial di zaman Mesopotamia (di antara negara Turki dan Iran).
RESVERATROL UNTUK KURUS



  • RESVERATROL beri kebaikan dgn meningkatkan kebolehan badan kita mengenal pasti "lemak" melalui hormon insulin
  • HORMON INSULIN dalam badan mampu mengenal pasti "sensitivity" LEMAK dalam badan sama ada lemak tu perlu disimpan sebagai " lemak kekal" dalam badan atau di jadikan "bahan bakar" untuk tenaga
  • RESVERATROL mampu "block" aka menghalang sel-sel lemak pra-matang dari wujud dan sel lemak- lemak yang sedia ada dari berkembang
  • RESVERATROL juga mampu memperbahui sel-sel dan aktifkan sel-sel dalam badan, bila sel-sel aktif akan menguatkan organ-organ dalaman badan dan organ mampu bekerja secara effisyen dengan pengaliran oksigen yang mencukupi di dalam saluran darah
  • RESVERATROL membantu pengurangan pengumpulan dan penghalang sintesis lemak dan seterusnya meningkatkan pengoksidan asid lemak kerana RESVERATROL membantu meningkatkan pengaliran darah yang membawa oksigen ke seluruh badan iaitu pembakaran lemak.
  • RESVERATROL membantu memberi rasa kenyang yang berpanjangan sekaligus dapat mengurangkan keghairahan anda melihat makanan yang lazat depan mata.
VIVIX SHAKLEE = ANGGUR MUSCADINE + RESVERATROL

Vivix ialah sejenis minuman campuran botani, merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. 4 fakta di bawah terbukti vivix memang hebat
  • Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!
  • Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.
  • Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.
  • Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods )

JOM KURUS DENGAN VIVIX SHAKLEE




Bagaimana ingin mendapatkan Vivix?

Cara 1 >>> Anda boleh terus klik ke Vivix ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan khidmat  Citylink atau Gdex ke alamat yang anda berikan. Penghantaran mengambil masa 2 - 4 hari.

Cara 2 >>> Hubungi saya Liza 0192432683 untuk mendapatkan konsultasi set kesihatan mana yang paling tepat untuk anda berserta konsultasi cara pengambilan yang betul dan tips-tips kesihatan lain apabila membuat pembelian dengan saya.

FB : Lieza Zaleeya
IG : @butiksihatbalakong
Page : Cakna Badan Kita
HP : www.wasap.my/60192432683

0 comments:

Catat Ulasan