Home » » Perut Menggeleber Selepas Bersalin - Malunya Kat Suami

Perut Menggeleber Selepas Bersalin - Malunya Kat Suami


Seringkali terdengar keluhan si ibu selepas melahirkan anak atau selepas tamat tempoh berpantang. Badan nampak kurus, berat juga turun namun ‘kangaroo pocket’ atau ‘spare tyre’ masih jelas kelihatan. Dua istilah ini sering digunakan bagi menggambarkan lebihan lemak serta perut yang menggeleber.

Usah bimbang, ianya normal bagi semua wanita selepas bersalin. Malah bagi yang melahirkan melalui pembedahan ‘caesarian’ ia lebih jelas kelihatan. Bayangkan 9 bulan 10 hari membawa seorang bayi di dalam kantung perut. Sudah pasti lebihan lemak akan jelas kelihatan sebaik sahaja bayi keluar.



1. MEMAKAI 'GIRDLE' ATAU ' KORSET
Bagi ibu yang telah tamat tempoh berpantang, penggunaan girdle dapat membantu menahan lemak berlebihan serta memberikan impak segera perut yang lebih leper. Justeru tidak perlu malu untuk menggayakan pakaian yang anda gemari. Yang penting, dapatkan girdle dengan material yang berkualiti dan selesa.



2. KRIM LIMAU NIPIS DAN KAPUR
Petua orang lama, ambil satu sudu kapur sirih atau kapur makan. Perahkan sebiji limau nipis. Lumurkan di bahagian perut dan pakai bengkung bagi mengelakkan baju kotor. Ia sedikit ‘pedih-pedih’ di awalnya. Pakai ini sebelum masuk tidur. Kesannya cepat, malah anda boleh mengukur berapa inci lemak yang hilang sebaik sahaja bangun pagi keesokannya.


3. MENYUSUKAN ANAK DENGAN PAKAIAN YANG SESUAI
Malu juga mahu menyelak baju meskipun di depan suami dan mertua, bimbang nampak ketara perut yang belum kempis. Apatah lagi jika si anak mahu menyusu dengan kerap. Sudah habis tempoh berpantang, namun perut masih buncit!

sumber:siraplimau



KURUS DENGAN VIVIX SHAKLEE

Tahukah anda makan anggur boleh membuatkan kita kurus. tetapi bukan anggur sebarang anggur tau. ianya anggur termahal di dunia iaitu ANGGUR MASCUDINE. Anggur adalah sejenis tumbuhan hebat dan istimewa. Malah di dalam al-Quran ada disebut 6 kali tentang buah anggur. Anggur dikatakan antara buah yang dibawa dalam bahtera Nabi Nuh.

KEHEBATAN ANGGUR
  • Ada pelbagai jenis anggur di dunia, dan salah satunya ialah anggur muscadine atau dikenali sebagai anggur muskat, yang dikatakan anggur paling istimewa.
  • Anggur muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom, dan oleh kerana pasangan tambahan kromosom ni, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan termasuk fungsi imun yang tinggi dan antioksidan terbaik.
  • Anggur ini mempunyai buah yang besar, sebesar bola golf, dan hidup di kawasan ekstrem, menjadikan ia mengandungi banyak polifenol dan resveratrol. Ia juga mengandung asid ellagik, yakni sejenis polifenol yang tiada dalam anggur jenis lain. Asid ellagik mempunyai peranan alam menghentikan bahan kimia penyebab kanser, juga anti virus dan anti bakteria.
  • Ia sudah lama menjadi hidangan masyarakat di benua Amerika dan Eropah, dikatakan mula dinikmati secara komersial di zaman Mesopotamia (di antara negara Turki dan Iran).
RESVERATROL UNTUK KURUS



  • RESVERATROL beri kebaikan dgn meningkatkan kebolehan badan kita mengenal pasti "lemak" melalui hormon insulin
  • HORMON INSULIN dalam badan mampu mengenal pasti "sensitivity" LEMAK dalam badan sama ada lemak tu perlu disimpan sebagai " lemak kekal" dalam badan atau di jadikan "bahan bakar" untuk tenaga
  • RESVERATROL mampu "block" aka menghalang sel-sel lemak pra-matang dari wujud dan sel lemak- lemak yang sedia ada dari berkembang
  • RESVERATROL juga mampu memperbahui sel-sel dan aktifkan sel-sel dalam badan, bila sel-sel aktif akan menguatkan organ-organ dalaman badan dan organ mampu bekerja secara effisyen dengan pengaliran oksigen yang mencukupi di dalam saluran darah
  • RESVERATROL membantu pengurangan pengumpulan dan penghalang sintesis lemak dan seterusnya meningkatkan pengoksidan asid lemak kerana RESVERATROL membantu meningkatkan pengaliran darah yang membawa oksigen ke seluruh badan iaitu pembakaran lemak.
  • RESVERATROL membantu memberi rasa kenyang yang berpanjangan sekaligus dapat mengurangkan keghairahan anda melihat makanan yang lazat depan mata.
VIVIX SHAKLEE = ANGGUR MUSCADINE + RESVERATROL

Vivix ialah sejenis minuman campuran botani, merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. 4 fakta di bawah terbukti vivix memang hebat
  • Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!
  • Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.
Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods )

JOM KURUS DENGAN VIVIX SHAKLEE




Bagaimana ingin mendapatkan Vivix?

Cara 1 >>> Anda boleh terus klik ke Vivix ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan khidmat  Citylink atau Gdex ke alamat yang anda berikan. Penghantaran mengambil masa 2 - 4 hari.

Cara 2 >>> Hubungi saya Liza 0192432683 untuk mendapatkan konsultasi set kesihatan mana yang paling tepat untuk anda berserta konsultasi cara pengambilan yang betul dan tips-tips kesihatan lain apabila membuat pembelian dengan saya.

FB : Lieza Zaleeya
IG : @butiksihatbalakong
Page : Cakna Badan Kita
HP : www.wasap.my/60192432683

0 comments:

Catat Ulasan