Home » » Cara Berhenti Merokok Secara Selamat

Cara Berhenti Merokok Secara Selamat

Bagi perokok tegar agak sukar untuk mereka membuang jauh tabiat yang bagaikan telah sebati dengan diri mereka sedari remaja.

Rokok 

Tanyalah mana-mana perokok, alasan utama mereka merokok ialah kepuasan. Saya sendiri tidak tahu untuk menjelaskan erti kepuasan yang dimaksudkan mereka. Walaupun harga rokok meningkat hampir setiap tahun, mereka masih sanggup menyekat perbelanjaan lain semata-mata untuk membeli rokok.

Begitu hebat pengaruh rokok, biarpun sedar ratusan ringgit dihabiskan setiap bulan bagi memenuhi tabiat yang amat MEMBANTU mereka mendapat pelbagai penyakit berbahaya. Benar, anda sekarang masih gagah dan sihat dalam mencari rezeki dan masih mampu membeli rokok.

Gambar ngeri menghiasi kotak rokok


Biarpun terpampang pelbagai gambar ngeri di kotak-kotak rokok, ianya masih tidak mampu menzahirkan rasa gerun di hati perokok tegar. Gambar ngeri itu sekadar hiasan yang tidak membawa apa-apa makna.
Iklan-iklan di televisyen, dada-dada akhbar, majalah mahupun papan-papan tanda hanya dipandang sinis. Oh, rokok hebatnya dirimu.

Biarpun anda tahu kesan rokok kepada anda dan orang disekeliling anda, tetapi saya tetap berdegil ingin kongsikan bersama anda.

Risiko yang bakal dihadapi perokok;

Kandungan rokok


  • Kehilangan vitamin dan mineral terutama kalsium (risiko tulang rapuh)
  • Deria hidung yang kurang sensitif
  • Gigi Rosak
  • Antibodi badan yang lemah, mengurangkan keberkesanan ubat dan ini menyebabkan proses pemulihan mengambil masa yang lama
  • Keupayaan dan keinginan seksual yang berkurangan
  • Emosi, mental dan fizikal lebih mudah terganggu
  • Ulser perut
  • Kanser mulut
  • Kanser paru-paru
  • Penyakit Jantung
Itu hanya sebahagian sahaja risiko yang bakal anda perolehi. Cuba anda renung dalam-dalam mata orang-orang kesayangan anda terutama anak-anak anda, mereka memerlukan anda untuk meniti hari-hari mendatang. Saya akui ajal maut ketentuan Ilahi, tapi tabiat anda dalam merokok mengundang lebih banyak risiko yang mengundang kematian lebih awal. Maafkan saya andai ianya menyinggung perasaan anda.

Bagaimana Vivix Membantu Anda Berhenti Merokok


Vivix


Struktur DNA seorang perokok telah tercemar dengan NIKOTIN. DNA yang dicemari nikotin inilah yang menyebabkan anda sukar untuk berhenti merokok. 

Vivix membantu anda dengan cara membuang nikotin yang ada pada DNA anda. DNA yang tercemar akan dipulihkan dan dimurnikan semula apabila nikotin yang melekat padanya ditanggalkan.

Hasilnya, DNA akan kembali kepada keadaan asal,yang menyebabkan perokok mengalami :
  • Rasa pahit dan busuk bila merokok
  • Rasa semput dan sesak nafas apabila merokok
Akhirnya, anda akan meninggalkan tabiat merokok ini dengan sendiri. Manfaatkan nilai sebulan rokok anda untuk menjana kesihatan yang lebih baik. Anda berhak menjalani hidup yang lebih sihat disamping insan kesayangan anda.

Keluarga Bahagia


Harga Vivix : RM475
Penggunaan : Sebulan

Inginkan harga lebih murah, daftar sebagai ahli Shaklee, banyak manfaat yang bakal anda perolehi.

ATAU inginkan keahlian percuma?

Hubungi Lieza 0192432683

Ingin terus membuat pembelian online klik Link Vivix untuk terus membuat pembelian dengan Shaklee Malaysia.

0 comments:

Catat Ulasan