Home » , » Petua Hilangkan Parut Jerawat Untuk Kulit Cantik

Petua Hilangkan Parut Jerawat Untuk Kulit Cantik

Siapa yang suka kalau wajah penuh dengan parut jerawat kan? Ada jerawat pun dah stress apa lagi dengan parut jerawat degil tu, mulalah perasaan rendah diri menebal.

Nak sorok je muka bawah bantal, tapi kalau difikirkan sampai bila kita nak bersembunyi, terperuk di dalam rumah. Kalau yang bekerja, kenalah keluar mencari rezeki kan? Kalau keluar rumah, takkan nak sorok-sorok macam pencuri.

Wajah Idaman - Bebas parut


Jadi, sekarang kita kenalah cari ikhtiar untuk hilangkan parut tu cepat. Kita boleh mencuba beberapa petua di bawah, mana tahu memberi kesan. Lebih baik mencuba melakukan sesuatu daripada terus membiarkan tanpa penyelesaiannya. Setuju tak?

Kalau setuju, teruskan membaca petua untuk hilangkan parut untuk kulit cantik yang saya tulis khas untuk anda semua.

Kulit Kayu Manis dan Madu Lebah

Asah kulit manis dan campurkan madu lebah, tempek pada muka terutama kawasan yang berparut. Lakukan setiap malam, cuci bersih keesokan pagi dengan air suam.


Madu Lebah

Timun

Kisar timun dan tapiskan. Hampas timun tadi tempek pada muka, memang rasa fresh dan sejuk. Kalau guna timun yang baru keluar dari peti ais lagi feel. Biarkan setengah jam, basuh dengan air suam.

Timun

Daun Senduduk

Rendam beberapa helai daun senduduk, sedikit cekur, sengengam beras. Rendam dalam sejam, kemudian giling kesemua bahan hingga lumat. Sapukan pada wajah, dua kali seminggu.

Daun Senduduk


Daun Sirih Muda

Tumbuk sepuluh helai daun sirih muda, tempelkan pada wajah. Setelah kering, cuci muka dengan air suam. Boleh diamalkan tiga kali seminggu. Pastikan lesung yang diggunakan bukan bekas tumbuk sambal belacan, tak pasal-pasal pijar muka nanti.

Daun Sireh

Madu dan Bedak sejuk

Bedak sejuk memang legend, tak boleh dinafikan. Campur sedikit madu dan bedak sejuk, tempek pada wajah sekurang-kurangnya dua hari sekali.

Bedak Sejuk


Kulit Kayu Manis

Tumbuk kayu manis sehingga lumat, campurkan sedikit air suam. Tempek macam bedak sejuk kat wajah. Jerawat yang nak tumbuh confirm kecut.

Kayu Manis



Vitamin E

Picit sebiji Vita E Complex Shaklee, sapukan pada parut dan jerawat. Basuh muka dengan air suam keesokan pagi nya. Lakukan lebih kerap untuk mendapat hasil yang hebat.

VIta E Complex Shaklee

Untuk hasil yang lebih tip top, consume sebiji sehari Vita E Complex Shaklee. InshaAllah wajah lebih gebu, moist dan cantik berseri. Jerawat pun malu nak singgah.

Pilihan di tangan kita untuk menggunakan cara atau petua yang mana, ikut kesenangan dan kemudahan kita. Janji parut kat muka hilang. Setuju tak?

Testimoni Vita E Complex Shaklee

Parut yang semakin pudar, wajah cantik semulajadi

Harga RM149
Kandungan 120 biji

Untuk hasil yang lebih awesome, anda boleh menggunakan Set Kecantikan Shaklee. Siapa yang tak nak cantik kan?

Sebarang pertanyaan tentang produk, konsultasi kesihatan, dan pembelian anda boleh berhubung dengan saya Lieza 0192432683.  InshaAllah saya sedia membantu.

Jika berminat membeli terus dengan Shaklee Malaysia, klik Link Vita E Complex




0 comments:

Catat Ulasan