Home » , » Pencuci Mulut Punca Perut Buncit?

Pencuci Mulut Punca Perut Buncit?

Sudah menjadi kebiasaan bagi rakyat Malaysia termasuk saya, amat menggemari mengambil pencuci mulut yang manis terutama selepas berbuka puasa di bulan Ramadhan.

Antara menu pencuci mulut yang menjadi kegemaran rakyat Malaysia:

Lompat Tikam






Pengat Pisang







Onde-onde


Bubur Kacang







Butir Nako







Makanan Berkalori Tinggi


Makanan pencuci mulut yang manis ini mempunyai kaloti yang sangat tinggi apatah lagi jika yang bersantan, sesudu santan bersamaan lebih kurang 10 kalori, bayangkan jika semangkuk bubur kacang hijau yang anda makan?

Kekenyangan



Pengambilan pencuci mulut yang manis akan membuat perut berasa kenyang yang berlebihan diikuti dengan rasa loya dan mual.

Punca Perut Buncit


Makanan seperti ini menjadi punca lemak berkumpul pada dinding perut, dan lemak yang berkumpul ini penyebab perut buncit.



Tetapi tidak dinafikan, kita dibesarkan di Malaysia dengan pelbagai aneka juadah, mana bisa menahan untuk kita tidak menjamah makanan seperti yang disenaraikan tadi.

Langgar Pantang


Sekali sekala, tidak salah kita menjamu menu pencuci mulut tersebut tetapi pastikan selepas itu anda makan makanan pembakar lemak, bersenam, atau cara paling mudah kita bakar lemak terkumpul dengan supplemen Set Perut Kempis Shaklee.

Tepuk dada tanya selera.



0 comments:

Catat Ulasan