Home » » Tiga Petua Tradisional untuk Menghilangkan Jeragat

Tiga Petua Tradisional untuk Menghilangkan Jeragat

Jeragat adalah antara "mimpi ngeri" untuk wanita menjelang umur 30-an dan awal 30-an. Setiap kali memandang cermin, mesti rasa nak tonyoh-tonyoh je muka dengan berus besi supaya jeragat hilang. Huhuhuhuhu... sadis kan? Kalau ada yang menegur lagi kita stress, rasa nak tempek bedak compact tebal-tebal, bagi tutup jeragat.


Jeragat - rasa rendah diri


Kat sini, kak Liza nak share tiga petua tradisional untuk menghilangkan jeragat yang mungkin boleh kita amalkan. Bahan-bahan nya pun tidaklah mahal mana, bahan yang biasa ada kat dapur tu. Jom amalakan
 
  • Hampas kelapa selepas diperah santannya jangan dibuang tau. Ambil sedikit hampas kepala tu kemudian gosok-gosok di muka, biar selama 15 minit kemudian cuci dengan air suam. selain boleh memudarkan jeragat ia juga boleh menghalus dan menggebukan kulit.
Hampas kelapa


  • Jika makan pisang berangan tu jangan lagi buang kulitnya tu. Sapu-sapu dulu di kawasan yang naik jeragat tu, biar kering sekejap kemudian bilas dengan air.

  • Tumbuk 1cm kunyit hudup hingga lumat, campurkan sedikit tepung ubi dan juga perahan air limau nipis/purut srta 1 biji putih telur. Gaul sebati dan sapu di muka. Biar lebih kurang 20minit kemudian bilas dengan air suam.
Kunyit hidup

 
Yang ni Kak lza nak share cara paling mudah dan tentunya selamat, cubalah amalkan Vitamin C  dan collagen powder daripada Shaklee.

Banyak khasiatnya Vitamin C ni. tauuu.

🌹 Merangsang pembentukan kolagen
🌹 Mencerahkan dan melembutkan kulit
🌹 Mengatasi masalah pori besar di muka
🌹 Mengecutkan jerawat
 
Ini khasiat Collagen Powder
.
🌺 Anti penuaan - mengurangkan kedutan dan liang roma.
🌺 Melembap - melembap dan mengurangkan kekeringan kulit.
🌺 Mencerah - mencerahkan pigmentasi dan jeragat.
🌺 Menegang - menegangkan payudara dan pinggul.
🌺 Menyubur - menyuburkan rambut, kulit, kuku
🌺 Meningkatkan Pergerakan - Badan lebih bertenaga dan aktif.
🌺 Mengembalikan Keanjalan kulit - kulit lebih cerah berseri

Tak percaya ke? Jom layan testimoni ni, KISAH BENAR ye bukan rekaan.


Testimoni





Memang rugi lah kalau tak consume. Tunggu apa lagi tu... Whatsapp Liza 0192432683. Nak order direct dengan Shaklee? Boleh, click Jeragat.

 

0 comments:

Catat Ulasan